zondag 28 december 2014

Zonnen, kleiduiven schieten, Westfield mall en Longhorn Steakhouse

Na een lekker uitgebreid ontbijt met veel vers fruit (mango, ananas en kiwi) en roerei met bacon bleven we in de ochtend relaxen en zonnen bij het zwembad.
Het was vandaag weer een stralende dag met temperaturen die opliepen tot 28 graden.
Het was fijn om te drijven met een noodle in het zwembad en helemaal gewichtsloos te zijn.
Pas rond de middag gingen we op pad naar Land O Lakes om kleiduiven te schieten. Tom had dit in februari ook gedaan en hij vindt dit een hele leuke sport en wilde het de kinderen ook graag laten zien en eventueel laten proberen.
Bij Tampa Bay sporting clays kun je op bepaalde dagen gewoon als toerist terecht en is het open voor "the public". Op andere dagen worden er vaak wedstrijden georganiseerd. Het is wel handig om van te voren hun event calendar even te bekijken of op te bellen. Reserveren is niet mogelijk.
We reden een mooie binnendoor route naar Land O Lakes en zagen onderweg het echte Florida. Sinaasappelbomen, mangrovebomen en grazende koeien bij een ranch.

Bij het plaatsje Zephyrhills (waar onze flesjes water vandaan komen) werd het landschap inderdaad wat heuvelachtiger.
De weg was erg rustig en we waren om 13.15 uur bij de ingang.
Aan de telefoon hadden ze al gezegd dat het vandaag erg druk was en er liepen veel families met kleine kinderen die ook gewoon een middagje gingen schieten met z'n allen.
We moesten een poosje wachten tot er een geweer en een golfcart vrij kwamen voor we op pad konden. Intussen vermaakten de kinderen zich met de popcorn machine.



Er liepen kippen en een varken in het rond.
Nathalie vond het hartstikke leuk om met het golfkarretje te rijden en Hannelore wilde graag de knopjes bedienen om de kleiduiven weg te schieten.
Tom en Sebastian hebben op verschillende plaatsten staan schieten en Sebastian vond het een stuk leuker om zo'n kleiduif uit de lucht te schieten dan met een pistool of geweer bij een schietbaan.



Hannelore hoefde niet zo nodig te schieten en Nathalie wilde het even proberen maar toen ze eenmaal klaar stond met het geweer wilde ze toch niet meer. Ik vond het wel leuk om te kijken maar schoot ook niet.











Na een hele poos leverden we alle spullen weer in en stapten in de auto naar Westfield Mall in Brandon. Dit lag min of meer op de route naar huis en Nathalie had gezien dat hier nog wel een Aerie winkel zou zitten.
Het was een mooie mall en we wandelden een poosje rond. De meiden slaagden allebei voor leuke lingerie bij Aerie. Nathalie vindt deze zaak veel fijner (en goedkoper) dan Victoria's Secret.

Vanavond wilden we eten bij Longhorn en ik meende me te herinneren dat er langs de I4 van Tampa naar Orlando een restaurant langs de weg lag. Dat klopte ook, bij afslag 32 lag hij aan de linkerkant. Er stonden veel auto's op de parkeerplaats maar we konden direct aan tafel. Dat zou bij Longhorn aan de 192 waarschijnlijk wel anders zijn.


We hadden weer een voucher voor een gratis appetizer en kozen de Wild West shrimp.
Tussendoor kregen we een gemengde salade of Caesar salade.
Vanavond had ik als hoofdgerecht Champagne Lobster filet met Parmesan mushroom risotto.
Center cut filet topped with lobster and finished with a champagne hollandaise
Nathalie had Parmesan crusted chicken en ook de risotto.

Hannelore koos voor Sirloin met Lobster and grilled shrimp Mac 'n Cheese met Cheddar sauce.

Tom genoot van zijn biefstuk met blue cheese crust.

en Sebastian had weer erge trek en nam Prime rib en wat spare ribs.

Je kon merken dat het er hier in de keuken een stuk minder hectisch aan toe ging dan in Kissimmee want alles was perfect gebakken en er werd niet gehaast om de tafel opnieuw vol te krijgen. We hebben erg lekker gegeten.
Thuis namen we een stukje Klondike ijs en koffie en thee en daarna ging ieder z'n eigen gang.
Het is nu een week geleden dat ik me liet onderzoeken in het ziekenhuis en vanavond moest ik de laatste antibiotica innemen. Ik ben blij dat ik het kuurtje gekregen heb want ik voel me een stuk beter en het hoesten is zo goed als over.

11 opmerkingen:

  1. haha ja de Longhorn afslag 32..weet je wat nog slechter is is dat je weet dat je de Cracker Barrel heb bij afslag 10 en 33. Wij hebben ook de afs 32 Longhorn gedaan in november en die is prima. en de meeste auto's zitten bij de Hooters volgens mij. Verder weer heerlijk dagje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker "mannen ding" dat kleiduiven schieten. Ik ben ook meer van het kijken als het om schieten gaat, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor de heren wel leuk is om dit te doen.
    Gelukkig zijn de dames ook nog aan hun trekken gekomen;-)
    En dan als afsluiten de Longhorn, zo lekker!!!!
    Gr.Yvonne en Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaloers op het mooie weer, heerlijk hoor! Eten ziet er ook weer super uit.
    Veel plezier vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke dag weer, en weer eens wat anders, dat kleiduiven schieten. Leuke trip ook daar naar toe lijkt mij. Westfield Mall staat op mijn "mischien to-do lijstje". Wellicht dat ik daar ook even ga buurten als ik in de buurt ben. (maar twijfel tussen deze en Ellenton Premium outlets).
    Het eten ziet er weer heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat kleiduiven schieten moet toch ook maar op onze lijst. Lijkt mij ook leuk om te doen. De Westfield Mall ziet er trouwens ook goed uit. En wat een goede keuze op een andere Longhorn te kiezen. Zo fijn als het er allemaal iets rustiger aan toe gaat. Weer een top dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat weer een heerlijke dag met voor iedereen wat. De dames goed geslaagd. Goede tip die winkel. Gaat op het lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om te gaan kleiduif schieten.
    Echt iets voor de jongens,en goed geshopt voor de meiden.
    Gewoon weer een top dag....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Grappig om kleiduiven te schieten, voor zoiets krijg je niet gauw de kans. Heerlijk eten bij Longhorn, zeker onze favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn om te horen dat het beter gaat kun je volop meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijke dag! Wij hebben ook een fito van zo'n varken, maar dat was elders in Florida. Ik zie aldoor van die mooie blauwe luchten op de foto's, echt heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed te lezen dat het beter gaat Anita!
    Weer een heerlijke dag, korte mouwen oef heimwee :-)

    BeantwoordenVerwijderen