vrijdag 12 december 2014

Vliegen naar Orlando en Millers Ale House

Eindelijk was het dan zover, we konden de koffers pakken.
Nadat Tom en ik allebei nog een drukke week hadden en er wat ziekenhuisafspraken moesten gebeuren keken we er beiden enorm naar uit om te gaan genieten.
We zijn eerst een weekje samen en volgende week zaterdag vliegen de kinderen naar ons toe.
Wat ik erg fijn vind is dat mijn zwager en schoonzusje in de kerstvakantie in ons huis gaan verblijven. Meestal gaan ze naar een vakantiehuisje deze tijd van het jaar en nu kunnen ze lekker in ons huis logeren.

We stonden vrijdag om 5 uur op, de koffers stonden al klaar. Sebastian kwam even uit bed om ons gedag te zeggen, hij moet gewoon naar werk vandaag. We reden rond kwart voor 6 bij huis weg, wel wat vroeg maar zo bleven we eventuele files voor. Het stortregende onderweg en er was veel vrachtverkeer.
Het eerste liedje wat we hoorden toen de radio aanging was: "It’s beginning to look a lot like Christmas”. Hoe toepasselijk.

Om kwart voor 8 waren we bij de balie van British Airways en daar stond niemand voor ons. We gaven de koffers af want de boarding passen hadden we al voor beide vluchten. De koffers zullen op Gatwick doorgelabeld worden naar Orlando maar we moesten voor de goede orde toch nog maar wel even langs een balie van Virgin Atlantic lopen om te checken, werd ons geadviseerd.
We wilden nog wat pakjes kauwgum kopen want die waren we vergeten maar toen we dit niet konden vinden zei een medewerker bij Albert Heijn dat op Schiphol nergens kauwgum te koop is. Ze willen graag het schoonste vliegveld zijn en daarom wordt het niet verkocht.
Bij het restaurant Per Tutti dronken we wat en Nathalie wilde graag een ham/kaas croissantje. Starbucks bewaren we tot in Amerika.

Na een poosje namen we afscheid van Nathalie en ik gaf haar mijn winterjas mee.
Bij de vertrekhal 3 stond er een gigantische rij voor de douane poortjes en ons werd aangeraden naar   vertrekhal 2 te lopen waar het een stuk rustiger was. Ik ging even ergens zitten terwijl Tom op zoek ging naar sigaren. Komt hij na een hele poos weer terug, had hij ook de boarding pass naar Orlando nodig anders kon hij niet het soort kopen wat hij wilde.
Het vliegtuig kwam om kwart voor 11 aan en we konden al vrij snel boarden.

Toen iedereen zat, we hadden lekker 3 stoelen met z’n tweeën werd er omgeroepen dat vanwege de storm de lijst van de bagage weggewaaid was. Ze moesten nu alles handmatig controleren voor de koffers ingeladen werden en dat zou nog wel 20 minuten duren. We begonnen hem toen toch wel een beetje te knijpen want op Gatwick zouden we maar 2 uur overstaptijd hebben dus dat werd nog spannend. Uiteindelijk vertrokken we om half 12, i.p.v. 11 uur.
Er werden vanwege de storm geen warme drankjes geserveerd en we konden fris of water krijgen met een zakje Salt & Vinegar chips. Je kon ook chocolate raisins krijgen of cookies. De vluchttijd werd ietsje goed gemaakt en we landden om 12.15 uur.

We moesten heel veel lange gangen doorlopen, we hadden nog getwijfeld of we een rolstoel zouden regelen maar toch maar niet gedaan. In Londen regende het ook. We volgden de borden international connecting flights en kwamen op een gegeven moment bij de keuze North of South Terminal.
Virgin Atlantic zit op South Terminal en we moesten met een shuttle bus mee wat 15 minuten zou duren maar dit duurde veel korter. We waren de enige twee mensen in de bus en bij aankomst in de terminal was het zo’n verlaten geheel. Overal werd ons vriendelijk de weg gewezen, weer allerlei lange gangen door en verder helemaal geen andere passagiers. Bij de controle stonden ze met 4 mensen klaar en waren erg uitgelaten.  Tom kreeg nog een extra scan omdat ze dit apparaat wilden uitproberen. Toen we alle spullen weer verzameld hadden zagen we dat er in deze ruimte ook een balie van Virgin zat en we regelden direct met het meisje daar dat onze koffers mee zouden komen. Dit duurde nog even, want ze waren nog niet van boord natuurlijk maar op een gegeven moment zei ze, ja, de koffers gaan mee. Mooi zo.
Wij weer doorlopen en nu kwamen we in de prachtige hal waar ook weer een mooie kerstboom klaarstond.
Je kon er een Christmas selfie maken maar daar gunden we ons geen tijd voor.

Tom ging nog even op zoek naar de bestelling van milky buttons voor de kinderen maar die waren er helaas niet. We hadden niet veel tijd want ze waren al aan het boarden dus we hadden geen tijd om nog iets te eten. Ik lustte inmiddels wel wat.
Bij de gate aangekomen konden we gelijk doorlopen en gingen de trap op naar onze plaatsen boven in het vliegtuig. De bagage bakken waren daar iets kleiner dus die werden ergens anders neergezet nadat we alle spullen die we onderweg wilden gebruiken er uit gehaald hadden. Bij de stoel aan de raamkant zit een grote opbergbak dus dat was wel handig.
Tom zat aan de raamkant en ik in het midden, jammer genoeg kwam er een stevige man naast me zitten die steeds de armleuningen bezet hield en met zijn benen tegen me aan zat, brr.
Hij zei alleen gedag en heeft de rest van de reis niets gezegd, het was een beetje een norse man. Ik heb hem wel diverse malen gestoord omdat ik er dan uit wilde naar het toilet. Er werd omgeroepen dat er 435 passagiers aan boord waren en 18 man personeel. De service was top en de zitplaatsen verder ook ruim met genoeg beenruimte. De rij voor ons was de exit row en deze mensen konden hun stoelen niet naar achteren gooien, helemaal goed. Vanwege een noten allergie bij één van de passagiers deelden ze geen nootjes uit en kregen we mini pretzels sour cream and onion. Je kon wijn of bier bestellen zonder extra kosten.

Er was een enorme keuze aan films en entertainment en ik heb naar “The other woman”, “Lucy” en “The fault in our stars” waarvan ik pas het boek gelezen had. Ik vond het heel goed verfilmd, mooie maar zielige film. Tom  auto documentaires zitten kijken en “Planet of the Apes”.
We hebben eigenlijk weinig gelezen en zijn nog een poosje in slaap gedommeld. We hadden bij het eten keus uit beef or chicken . We kozen beiden de beef en kregen er een broodje en een lekkere chocolade-sinaasappelmousse bij. Normaal ben ik niet zo van het vliegtuig eten maar honger maakt rauwe bonen zoet en het smaakte zowaar. Tom had op een gegeven moment net tegen me gezegd dat hij de vlucht zo rustig vond net toen ik een slokje water wilde nemen. Prompt kregen we veel turbulentie en verslikte ik me en bleef hoesten.
In de loop van de middag werden er ijsjes uitgedeeld en vlak voor de landing kregen we sandwiches, chips en een brownie. Onze rij werd overgeslagen met uitdelen en toen ik het knopje indrukte om de steward of stewardess te roepen kwamen ze niet meer bij en we kregen duizend excuses. Zo erg was het nou ook weer niet.

We landden in Orlando om half 6 en stonden weer aan het eind van de pier zodat we een lang stuk moesten lopen. Maar na zo lang gezeten te hebben was dit ook wel fijn. Ik kan makkelijker lopen dan lang stil staan. Het was een hele poos geleden dat we op Orlando International Airport waren geweest want we hebben diverse keren met ArkeFly gevlogen waarbij je op Sanford landt en onlangs zijn we met Air Berlin naar Miami gevlogen. We konden onze paspoorten via de self check doen maar Tom’s briefje kwam er uit met een kruis erdoor en hij moest alsnog vingers laten scannen en foto  maken bij customs. De man was erg vriendelijk en maakte een aardig praatje.  Gelukkig waren de koffers meegekomen liepen we snel naar de uitgang. Ook hier in de hal stond een schitterende kerstboom.

Tom vroeg of we echt niet langs de balie van National op het vliegveld moesten want er stond niemand bij de balie te wachten. Ik gaf aan dat hij me moest geloven en maar mee moest lopen naar de garage waar we een mooie auto zouden uitkiezen. De keuze was reuze, er stonden 2 rijen met mooie auto’s klaar waaronder veel Chevrolet Traverses.

Een Traverse hebben we al diverse keren gehad en omdat we een mooie, nieuwe Nissan Pathfinder zagen staan met nog weinig kilometers op de teller en een mooie kleur dus die kozen we. Deze auto is ons een vorige keer goed bevallen. We lieten ons pasje, rijbewijs en credit card zien bij de kiosk bij de uitgang en kregen het contract mee.
We stelden onze eigen navigatie in voor de zekerheid hoewel we de weg kunnen dromen natuurlijk. Het was maar 6 graden buiten en best fris maar ze verwachten een warme dag morgen. We besloten om gelijk maar wat te eten en ik had Millers Ale House op de planning staan voor vanavond, hier waren we nog niet eerder geweest.

We moesten een kwartiertje wachten en bestelden allebei een hamburger met frites. Het restaurant is een soort sports bar met heel veel televisies langs de kant die allemaal op andere zenders staan.

Ik vind het leuk om in een booth te eten, je zit dan lekker zonder dat anderen vlak op je zitten.
Het eten smaakte goed alleen leek het of de mayonaise die ik bij de patat kreeg vol met gelatine zat, die was zo dik, niet lekker.
Ik moet toegeven dat ik BJ's Brewhouse, ook een restaurant/sports bar, een gezelliger restaurant vind.
Op de weg naar Watersong stopten we even bij Publix waar Tom alleen bier en water haalde en daarna gingen we snel op weg naar huis waar we om kwart voor 9 aankwamen.

Het leek wel of we er gisteren nog waren, alles was zo vertrouwd. Er was totaal niks veranderd in huis en het was fijn thuiskomen. Het enige verschil is dat we nu niet meer in de eigenaarskast kunnen komen, haha.
We zetten buiten de jacuzzi aan en gingen lekker bubbelen in een heet bad, wat hadden we hier naar uitgekeken.

1. Welkom in Florida, de reis viel best mee, behalve die norse vent die tegen je aan zat en de armleuning confiskeerde,waarom doen ze dat toch :-(.
    Gelukkig hebben jullie geen last gehad van de computerstoring in Engeland. Nu maar snel in de relaxmodus, daar zullen jullie wel aan toe zijn!

2. Heerlijk het genieten kan beginnen. :)

3. Heerlijk om weer thuis te zijn en zo vertrouwd toch wel. Millers staat nog steeds op mijn lijstje maar ziet er goed uit. Genieten nu

4. Welkom "thuis"! Vlucht ging best voorspoedig zo, jammer alleen dat je zo'n norse forse vent naast je had. En heerlijk dat jullie er nu zijn, lekker genieten! En ik hou een lijstje bij de hand, want ik denk dat ik mijn hele eetschema voor februari ga maken aan de hand van je blog :-)

5. Zo naar een goede vlucht weer lekker thuisgekomen in orlando.
    En nu maar genieten,maar dat gaat wel lukken.
    Lekker in de jacuzzi ben nu al jarloers:)

6. Vakantie!!!
    Gelukkig hebben jullie niks meegekregen van de storingen in Londen.

7. Dat heet met recht thuiskomen. Het grote genieten kan beginnen. Heel veel plezier en geniet van elke dag. Ben reuze benieuwd hoeveel hidden Mickies jullie ontdekken bij de Osborne Family Spectacle of Dancing Lights.

8. Welkom thuis, heerlijk om in je eigen vertrouwde omgeving te zijn.
    En nu lekker genieten van een meer dan verdiende vakantie!!

9. Wat herkenbaar zo'n grote vent naast je die tegen je aanzit. Ik had dat ook op onze vlucht naar LV van de zomer. Ik ben blij met je uitgebreide verslag van Virgin. Wij zitten komende zomer ook op het bovendek.
    En nu genieten Have fun!

10. Wat heerlijk dat jullie er gewoon nu zitten, het zal inderdaad wel heel vreemd zijn om in jullie vertrouwde omgeving te zitten, gelukkig weet je wel alles te vinden!

Heel veel plezier van deze heerlijke gezinsvakantie!

11. Goed aangekomen dus het grote genieten kan beginnen.
    Fijne vakantie

12. Heerlijk dat jullie er zijn! En nu lekker gaan genieten van Florida. Goed dat jullie in Londen gecheckt hebben of de koffers doorgelabeld zijn. Bij ons hoefde dat niet, waardoor we de vakantie de eerste dagen zonder bagage moesten starten. En de toegezegde claim door Virgin is nog niet voldaan ....

13. Leuk, zo'n dubbeldekker-vliegtuig, alleen die lastige medepassagiers :(. Waarom kan iedereen zich niet gewoon normaal gedragen?
    Maar het grote genieten kan beginnen, heerlijk in de kerstsferen. Veel plezier!!

14. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Heel veel plezier!

15. Heerlijk jullie zijn in Florida in je vertrouwde omgeving en nu maar genieten geblazen!
    Have Fun.

16. Hallo Aniet, wat een reis he maar jullie zijn er. Geniet lekker samen en
    wat een heerlijk vooruitzicht dat de kinderen over 1 week komen. Heel veel
    groetjes ook voor Tom met een kus van Wil xx.

17. Wow jullie zijn gewoon thuis. Wat zal dat ontzettend goed voelen. Heerlijk om na zo'n langge reis even in het warme bubbelbad bij te komen. Goed begin!

18. Wat heerlijk dat alles al met al zo goed is verlopen en dat jullie weer fijn thuis konden komen. Veel plezier en genieten met de feestdagen

19. Dat is heerlijk thuiskomen! Lekker gaan genieten nu, jullie zijn al goed begonnen dus dat komt helemaal goed.

Enjoy!!

20. Wat heerlijk weer !! Goede reis geweest, en mooie auto uitgekozen. Kan me voorstellen dat dan je eigen huis inlopen heerlijk moet zijn !!!

21. Wat zal dat fijn gevoeld hebben om weer thuis te komen. Ik ga snel weer veder bijlezen..