dinsdag 23 december 2014

Busch Gardens, Florida Bastard en Bahama Breeze

Vandaag stond Busch Gardens op de planning. We hadden de hele week de weersverwachting goed in de gaten gehouden en maandag en dinsdag zouden echte regendagen zijn maar het was vandaag heerlijk pretpark weer met een temperatuur van 25 graden, wel bewolkt, maar droog en zo nu en dan brak de zon door.
Tom en ik zijn al een paar keer in Busch Gardens geweest maar voor de kinderen was het de eerste keer. Ik voelde me wat koortsig vandaag maar het hoesten wordt gelukkig al wat minder.

We waren er om half 10 waar we met het treintje naar de ingang reden. Onze bestelde e-tickets konden we zelf scannen. Het was nog niet druk in het park.
Het leek de kinderen leuk als ik eens een elektrische rolstoel zou huren, ze wilden me wel eens als Florida bastard rond zien toeren. Het ging me goed af en eigenlijk is zo'n elektrische stoel veel fijner voor mijn rug dan een gewone rolstoel omdat er vering in zit. Nu konden ze ook naast me lopen, of achter me als ik hard ging, haha. Het andere voordeel was dat ze me niet hoefden te duwen want sommige stukken waren best steil.
Ze hebben zo nu en dan dubbel gelegen om me omdat het er volgens hun erg eigenwijs uitzag.
Als eerste gingen we natuurlijk lekker koffie drinken en de map bestuderen met alle activiteiten voor vandaag.


Ze wilden graag de Cheetah Hunt doen en de wachttijd was nu nog maar 15 minuten. Terwijl ik wachtte bekeek ik de demonstratie over de cheetah. De verzorgers liepen langs met een cheetah aan een halsband. 's Middags om 3 uur zouden ze proberen of hij de cheetah run kon doen en hem laten rennen. De verzorger was blij dat hij bij de uitleg de kerstmuziek even uit kon zetten want hij luisterde al 3 maanden naar kerstliedjes.

\



Ze hadden het ritje erg leuk gevonden en wilden hem later op de dag nog wel eens doen. We wandelden langs allerlei dieren om het park te verkennen.





Het viel ons op dat er heel veel kerstversiering hing, het zag er fantastisch uit. De kinderen vonden de combinatie dieren en achtbanen wel vreemd.
We reden met het treintje het park rond zodat we de dieren op de savanne konden bekijken.



De twee meiden gingen samen in de houten achtbaan Gwazi en wij wachtten op ze terwijl we lekker mensen gingen kijken met een bak popcorn. Ze waren helemaal door elkaar geschud en vonden het niet echt een fijne baan. Ik heb gehoord dat deze baan in februari gesloopt gaat worden om plaats te maken voor wat nieuws.






Rond een uur of twee begonnen we allemaal trek te krijgen en bestelden bij een restaurant wat kipnuggets, hot dog en een club sandwich die we deelden. Het park begon nu steeds drukker te worden en bij het smokehouse restaurant was de rij om eten te bestellen net zo lang als een wachtrij voor een attractie.
Hier hadden we even wifi en toen ik mijn berichtjes checkte zag ik dat mijn broer een berichtje gestuurd had om te zeggen dat mijn moeder in het verzorgingstehuis bijna gestikt was in een broodkorstje. De verzorgsters hadden de Heimlich greep moeten toepassen en iedereen was erg geschrokken. Wij ook natuurlijk, zeker als je zo ver weg bent, maar gelukkig is het goed afgelopen.


De witte tijgers waren helaas vandaag afwezig. Jammer want die had ik speciaal voor mijn broer even willen fotograferen.
Sebastian wilde de rolstoel even uitproberen en wilde eigenlijk wel ruilen want hij vond het wel gaaf. Hij had pijnlijke voeten door het vele lopen in Epcot gisteren en vandaag weer.

Inmiddels was de sky ride opengegaan en gingen we met de gondels over het park varen. Er was een speciale rolstoel ingang waarmee we de rij voorbij konden. Was ik even de fast pass voor het hele stel.



Tijdens het kabelritje zagen ze dat Cheetah Hunt bijna overal tussendoor slingert maar tijdens de rit hadden ze hier weinig van mee gekregen.
Falcon's Fury  vonden ze iets te heftig er uit zien en hebben ze maar niet geprobeerd. We zagen heel vaak lege bakjes omhoog gaan dus echt soepel loopt het nog niet.


De temperatuur was heerlijk en terwijl Tom en Sebastian de Sheikra gingen doen wachten wij bij het gedeelte waar het water naar beneden splashte van de baan. Erg vermakelijk.


Ze hadden hem heel leuk gevonden en wel spannend met het wachten tot je verder naar beneden stort. Ik wilde graag de ijsshow zien dus we liepen weer richting de ingang naar het Marocco theater.
Hier was een speciale rolstoel ingang en dat was maar goed ook want de zaal was al bijna vol, een half uur voor aanvang. Voor de show "Opening night critters" waren we ook al te laat geweest en konden we om kwart voor 3 de zaal niet meer in voor de voorstelling van 3 uur. De show "Christmas on ice" was mooi om te zien met de kerstmuziek.


Helaas zaten er mensen voor ons in hoge rolstoelen waardoor ik niet goed foto's kon maken. Inmddels begon het buiten al donker te worden en zagen we eerste kerstverlichting verschijnen.
De jongelui probeerden nog een keer de attractie Cheetah Hunt te doen maar de wachttijd was 50 minuten en ze hadden geen zin meer om lang te staan. In het park zou de Wifi het moeten doen maar de app werkte niet goed en alleen bij de restaurants kregen we verbinding.
Christmas town was geopend en we wandelden langs de prachtige versieringen en verlichting. Wat een werk hadden ze ervan gemaakt. Er hingen hier veel meer lampjes dan vorige week in Magic Kingdom. Het was echt genieten.







Omdat iedereen het zat begon te worden liepen we naar de uitgang waar we de rolstoel inleverden en met het trammetje terug gingen naar de auto. Ik was echt blij dat ik vandaag heb kunnen zitten anders hadden we niet zo lang in het park kunnen blijven. We verbaasden ons erover dat er veel meer mensen het park inkwamen om 18 uur dan er uit gingen.
Nu waren we fijn op tijd om nog te gaan eten en vanavond stond Bahama Breeze op het programma.
We reden naar het filiaal aan W. Irlo Bronson waar we nog niet eerder geweest waren. Er zaten veel mensen op het terras buiten te eten, de temperatuur was nog steeds een aangename 24 graden
 Vooraf bestelden we een Warm spinach dip and chips als een appetizer die we deelden.
Spinach and artichokes in a creamy cheese dip with warm tortilla chips
Nathalie en ik kozen pasta met kip en champignons, Tom een Caesar salad met kip, Sebastian een hamburger met avocado en geitenkaas en Hannelore gebakken kip met spinazie en aardappelpuree.
Jerk chicken pasta; sliced jerk chicken breast, fresh asparagus and mushrooms tossed in a Parmesan cream sauce with bow-tie pasta.

Buttermilk fried chicken breast; layered with spinach, tomatoes and melted cheese over our hand-mashed potatoes with lemon butter sauce.

Guacamole and goat cheese burger;  topped with caramelized onions, vine-ripened tomato, Bibb lettuce on a toasted brioche bun

Grilled chicken Caesar salad; grilled chicken breast served sliced over classic Caesar salad.

Nathalie en ik hadden de lighter portion besteld maar dat was nog veel te veel. Bij de laatste hap had ze ineens een stuk plastic in haar mond wat in haar pasta zat. Toen we dit meldden bij de ober kwam daarna direct de manager z'n excuses aanbieden, dit had niet mogen gebeuren en het gerecht werd van de bon gehaald.
Omdat we het chocolade dessert hier zo lekker vinden bestelden we dit om te delen en kregen er 5 lepels bij.
Chocolate Island; rich chocolate mousse on a fudge brownie Island in milk chocolate sauce and vanilla bean anglaise
Het was allemaal even lekker en we hebben heerlijk gegeten.
Eenmaal thuisgekomen konden de kinderen niet wachten om de jacuzzi in te gaan en Tom ging buiten lezen met z'n sigaartje en cognacje.


Ik maakte het verslag van vandaag en al met al heb ik best veel foto's geplaatst maar het is zo leuk om later zelf terug te kijken.
Tenslotte wil ik iedereen heel erg bedanken voor alle reacties en beterschapswensen.
Succes morgen met de kerstboodschappen. Heel vreemd dat we nu niet zelf over een kerstmenu hoeven na te denken en kerst gaan vieren in de zon.


15 opmerkingen:

  1. Mooi huh de kerstverlichting in Busch, wij hebben er ook zo van genoten..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige dag!! En wat leuk dat er zoveel foto's bij zijn. Zo krijgen we nog meer mee van de sfeer in het park. Ik kan me goed voorstellen dat je kinderen heel veel lol hebben om die Florida Bastard ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super dag hebben jullie weer achter de rug! Dit park staat HOOG op het lijstje Things To Do, When We Get Back! Hahaha.....

    Fijne dagen met je gezinnetje!
    Liefs uit Nederland,
    Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke dag, en ik ben natuurlijk wel benieuwd hoeveel mensen je van hun sokken hebt gereden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha Forida basterd! Ik zie je al helemaal door het park scheuren. Erg leuk hoor Busch. Staat ook weer op ons lijstje voor aankomende zomer. En wat heerlijk om die kerstsfeer daar ook te prieven. Zo leuk. Jullie hebben echt een geweldige dag gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker dagje weer! Jullie vermaken jullie opperbest, dat is wel duidelijk. Leuk dat Sebastian & Hanelore een dagje Epcot hebben gedaan, wat zal die meid genieten. En dan vandaag Bush Gardens, ook een topper wat ons betreft. Nou Anita, je ziet er inderdaad goed uit, als Florida Basterd, hahaha...

    Enjoy!! Merry Christmas!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En nog een voordeel van deze rolstoel die enorme mand voorop!!!
    Ja BG vonden wij ook zo leuk.wat een heerlijke dag weer met een mooie afsluiter bij bahama breeze een top tent.
    Enjawel anita mijn boodschappen zijn binnen en druk!!!!!!!! Ben best jarloers op jullie:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je zag er inderdaad best eigenwijs uit zo ;). Wat een leuk verslag en mooie foto's weer! De verlichting in Bush Gardens ziet er erg mooi uit, wij wagen ons deze vakantie even niet in de parken! Wij hoeven ook geen boodschappen te doen, lekker rustig!! Fijne dagen alvast en geniet lekker met je man en kinderen. Groetjes van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha lekker rondcrossen in die rolstoel. Kan me voorstellen dat Sebastiaan ook een rondje wilde. De parken zijn geweldig maar je voeten gaan zooooo zeer doen. Busch gardens zijn wij niet geweest. Maar aan de foto's te zien weer een reden voor ons om terug te gaan :-)
    Fijne kerstdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje wat is het prachtig versierd in Bush Gardens en wat fijn dat je kon beschikken over een elektrische rolstoel. Geniet lekker can de heerlijke temperaturen daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, Florida Bastard, nou, het is gewoon een super oplossing zo door het park crossen.
    BG in kerstsfeer en het eten zien er helemaal geweldig uit. Ben toch al stiekem aan het plannen voor volgend jaar kerst! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha Florida bastard :-) Heerlijke dag zeg, en wat lijkt me het toch leuk om kerst daar te vieren (hou niet van kerst hihi, maar daar lijkt het me wel leuk) Ooit ook maar eens doen ;-)
    Het eten ziet er ook heerlijk uit.
    Kerstboodschappen hoef ik gelukkig niet veel, dus hier geen stress.
    Fijne kerstavond en kerstdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Busch gardens TOP. Jammer dat de witte tijgers er niet waren. Knap dat Tom & Sebas in die Sheikra durfden, heb vorig jaar ademloos staan kijken, en dat was al spannend.

    Die laatste foto met Tom, glimlach van oor tot oor, koffie, cognac-je en sigaartje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige oplossing zo die electrische rolstoel. Zo heb je lekker lang kunnen genieten. Prachtig versierd dat Busch Gardens en tja Bahama Breeze heerlijk hoor. Dat toetje kregen wij echt niet op, lekker maar super machtig. Jullie zien er tevreden uit. Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goed zo voor je geregeld! Wat ziet alles er mooi uit in kerstsfeer, zo voor jou ook goed mee te beleven, fijn!

    BeantwoordenVerwijderen