zaterdag 13 december 2014

Ontbijten Nikko's Egg City, boodschappen en Benihana

Vanmorgen werd ik om 6 uur wakker en had heerlijk geslapen. Omdat ik anders toch maar zou blijven liggen draaien in bed stond ik op en begon aan het blog van de reisdag.
Al met al werd het een heel verhaal want ik vind het leuk om voor mezelf op te schrijven hoe alles precies gegaan is. Jammer genoeg had ik geen wifi code doorgekregen van het management bureau en pas in de loop van de morgen werd ik terug gebeld met het wachtwoord en kon ik het verhaal plaatsen en op internet.
Tom stond om 9 uur op, hij zit altijd gelijk in het juiste ritme.
Het voelde zo vertrouwd om hier weer te zijn en Tom kon er niet over uit hoe goed alles er uit zag en alle spullen nog aanwezig waren. Er was niks veranderd in huis en we hebben beiden het idee dat het weinig verhuurd is geweest de afgelopen tijd.
De dag begon fris maar al snel werd het steeds zonniger en in de loop van de dag zagen we de temperatuur oplopen tot 20 graden. Heerlijk.


Onze traditie is om de eerste dag uit ontbijten te gaan en onlangs had ik wat gelezen over Nikko's Egg city in Haines City.
Dit restaurant zit naast Manny's Chophouse en is een soort diner, de restaurants delen de parkeerplaats.
Het ontbijt is tot 14 uur en na 11 uur serveren ze ook de lunch. Het was er goed druk maar ze hebben heel veel zitplaatsen.
Ik bestelde een omelet met ham en kaas en home fries en Tom koos roerei met bacon en we kregen er toast bij. Het smaakte erg lekker.



Even gewacht tot de tafels leeg waren :)

plaatje van internet
Het viel ons op dat bijna iedereen aan de andere tafels maar met hun mobieltjes bezig waren, echt ongezellig.
Dit ontbijt restaurant is een echte aanrader, vriendelijk personeel en lekker eten. Ik heb nog erg gelachen toen ik naar het toilet ging want op de deur van de heren stond "Sausage" en bij de dames "Eggs".
Het was een genot om hier weer te rijden en we zijn allebei heel tevreden met onze Nissan Pathfinder, de auto rijdt goed en zit lekker.
We kochten onderweg perssinaasappels en de dame adviseerde om twee soorten te nemen, hele grote en kleine en deze te mengen, ze zijn dan lekker zoet en ze in de koelkast te bewaren.


Bij Walmart haalden we diverse boodschappen. Zo leuk om al die speciale spullen te zien die ze voor de kerstperiode verkopen. We kochten o.a. Herhey Nuggets, dit zijn mini chocolaatjes in puur en melk en York, pure mintchocolade. Op de drogisterij afdeling kocht ik shampoo, body lotion, dag en nachtcrème en nog veel meer. Een heleboel artikelen zijn zoveel goedkoper dan in Nederland.


Onlangs hebben we tickets gekocht voor het optreden van Neil Diamond in de Ziggo Dome in juni. Het was een grote wens van mij om hem eens live te zien optreden en die gaat nu in vervulling.
Bij Walmart zagen we zijn nieuwste cd liggen en kochten deze zodat we alvast aan de nieuwe liedjes kunnen wennen.

Hierna reden we naar Publix waar we vers brood, vleeswaren en gesneden kaas kochten. Ik vind shoppen bij deze supermarkt fijner dan Walmart en ze hebben zoveel lekkers.



Van een heleboel artikelen hebben ze zoveel soorten, je kijkt je ogen uit.
Zie je er wat leuks bij staan Nathalie?
Bij de liquor store kochten we een fles cognac voor Tom en voor mij Bailey's, lekker 's avonds bij de koffie.
Thuisgekomen ruimden we de boodschappen op en gingen buiten op het terras in de zon een bakkie doen.
We kletsten een poos met de kinderen via skype en ik moest even met de laptop rondlopen om ze alles weer te laten zien. Ze kunnen niet wachten tot ze zaterdag kunnen vertrekken.


Daarna haalden we de koffers en tassen leeg en ruimden alles op.
Vanavond gingen we eten bij Benihana aan de hibachi tafel. We belden eerst naar het filiaal aan International Drive om te vragen of we konden reserveren maar dit kon pas na 21 uur en er was nu al een wachttijd van een half uur. Bij het Hilton hotel bij Lake Buena Vista zit ook een restaurant en we besloten daar naar toe te gaan. Onze allereerste vakantie naar Florida was in 1988 naar dat Hilton hotel en toen hebben we daar ook gegeten. 
Eenmaal aangekomen zagen we dat parkeren 14 dollar kostte en valet parking zelfs 20 dollar maar er kwam direct een bell boy naar ons toe gerend om te zeggen dat als we bij het restaurant gingen eten de valet parking gratis was. Goed geregeld. Er was geen wachttijd en we konden gelijk aan tafel met 6 andere mensen. Het smaakte allemaal super en het was erg vermakelijk. We vinden alles net een beetje luxer dan bij Kobé Japanese restaurant. 






We kregen Japanse uiensoep vooraf, daarna gemengde salade, gebakken rijst, shrimp appetizer en ik had filet mignon gekozen en Tom tonijn van de plaat.
Vanavond was ik de gelukkige die uitgekozen werd voor een grap. De chef vulde de schaaltjes met fried rice en hij stampte het goed aan. Hierna overhandigde hij het schaaltje aan mij, ik dacht nog wat vreemd want normaal zetten ze het gewoon voor je neer. Net op het moment dat ik het aan wil pakken zet hij zijn hakmes eronder en doet net of het valt. Ik gaf een gil natuurlijk, daar had hij op gewacht.
Het was gezellig en we genoten volop met een koud Kirin biertje erbij. Op de rekening zagen we dat de datum van vandaag 12/13/14 was, zo grappig want Amerikanen schrijven het net andersom.
Na het eten wandelden we even door de lobby van het hotel, het was in de loop van de tijd wel gemoderniseerd maar de Disney winkel zat er nog steeds. Ik kan me herinneren dat ik dat zoveel jaar geleden zo speciaal vond. 



We liepen toen gewoon naar de overkant naar Downtown Disney, dat was een stuk kleiner en rustiger dan dat het nu is.
Thuisgekomen dronk Tom zijn koffie buiten, met een sigaartje erbij, en ik binnen terwijl ik het blog maakte.

26 opmerkingen:

  1. Hé Benihana, gaat op de lijst Anita, wij zijn ook gek op de plaat, maar dat weet je wel :-)
    Een heerlijke dag !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Benihana gaat ook bij ons op de lijst, ziet er goed uit. Je kunt je hart ophalen bij al die kooktijdschriften!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk te lezen dat jullie 'thuisgekomen' zijn. Genieten is nu de boodschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke dag. Grappig dat ze niets veranderd hebben in 'jullie' huis dan is alles zo lekker vertrouwd. Geniet van het mooie weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker hoor, weer als eerste naar Walmart en Publix.
    En ook nog Neil Diamond... I like him too!
    Ja, wij zijn er ook altijd verbaasd over: hele families "gezellig" bij elkaar maar ze hebben elkaar geen stom woord te zeggen omdat ze alleen maar met die apparaatjes bezig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi dat alles weer zo lekker vertrouwd is. Als je de CD maar vaak genoeg draait, kan je in Juni meeblérren ;-). Leuke foto's en plaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Al helemaal weer thuis in Orlando. Lekker om meteen weer in het sfeertje te zitten en lekker te eten. Ziet er heerlijk uit. De eerste volle dag alweer van al dat genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke eerste dag, zon en lekker boodschappen doen bij Publix en Walmart, heerlijk! En wat hebben ze daar toch heerlijke spullen allemaal. Geniet er lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat heerlijk allemaal, een goed begin! Geniet ervan en wij genieten gezellig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo wat een drukke eerste dag, jullie hebben niet stilgezeten. Wat zal dat fijn zijn dat je je meteen weer zo thuis voelt in de villa. De Publix vind ik ook veel beter en prettiger shoppen dan de Walmart. Wow die tuna, wat ziet die er heerlijk uit.
    Have fun vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk eten, wallie, publix, weer een topdag zo thuis

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een heerlijke dag voor jullie, lekker weer 'thuis'. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijke eerste dag, en wat is dat toch met die mannen dat ze altijd meteen in het ritme zitten :)
    Fijn dat alles weer zo vertrouwd is voor jullie, zal denk ik toch wel met een dubbel gevoel zijn :/
    IK kan me zo goed voorstellen dat je kids zin hebben om zaterdag te vertrekken, ik denk dat ik mee kom Hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooh wat allemaal lekkere restaurants zeg. Lekker genieten, zo heerlijk daar.
    Have fun

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een geweldige eerste dag. En zes uur wakker is niet verkeerd zo'n eerste morgen hoor. Ook wij vinden de Publix een fijnere winkel voor de "gewone" boodschappen maar de Walmart is altijd heerlijk om door heen te struinen. Het eten ziet er ook subliem uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijke eerste dag. We lezen gezellig mee en hebben weer een aantal leuke restaurants gezien die we op ons lijstje kunnen zetten. Jullie hebben je draai al helemaal gevonden en genieten volop. Dat wordt wat volgende week als jullie compleet zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk, jullie zijn weer home sweet home!! Een hele fijne vakantie toegewenst, geniet er maar lekker van met elkaar. Leuk dat we toch nog 'jullie' Watersong villa zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo een heerlijke eerste dag!!
    En leuk dat alles nog hetzelfde is in jullie huis.
    En 20 graden klint wel erg lekker beter als hier,het is erg koud hier.
    Geniet ze

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijn dat "jullie" huis er nog zo goed uitziet, dat is toch extra fijn terugkomen! Heerlijk om alle vertrouwde dingen weer te beleven, geniet er maar van!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heerlijk om je blog te lezen en zo duidelijk te merken hoe gelukkig je bent. Fijn ook dat alles nog hetzelfde is en goed onderhouden.....thuiskomen dus!! Geniet lekker zo verder....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk jullie zijn er weer!!! Als ik jullie foto's zie ben ik een beetje jaloers hoor!! Geweldig om "onze walmart" te zien. Heel veel plezier en wij lezen en genieten met jullie mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Aniet, wat heerlijk om jouw verslag te lezen, ik zit er dan ook
    helemaal in. Zalig de temperatuur bij jullie, geniet ook van al het lekkers
    wat jullie gekocht hebben, groetjes van Wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik volg je blog weer Anita! Leuk! Ik kan jullie beiden daar zo met z'n tweeën helemaal volop genietend in gedachten uittekenen! Heb het goed...en heb het volgende week nóg beter als jullie compleet zijn als gezin
    ...tof dat je na het boodschappen doen,naast de boodschappen en ieder een neutje óók cd van Neil diamond, jullie vertrouwde huis binnenbracht! Dat is heuuuul slim want zo maak je weer een bruggetje naar juni als je in het ZiggoDome zijn nieuwe nummers mee kan zingen....ben je ook direct weer even terug op het stekkie waar je nu zo geniet!Maak er een kerstvakantie met hoofdletters van!!! X Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een heerlijke start van jullie vakantie gelijk in de running knap hoor.
    Wat betreft de boodschappen inderdaad Walmart leuk om doorheen te stiefelen maar voor sommige boodschappen vinden wij de Publix schoner en frisser mooiere verse produkten.

    Geniet maar lekker en zeker als straks de kinderen er zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik mis de foto's van het toilet?...Sausage en Eggs...hilarisch! Have fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een heerlijke volle eerste dag, maar wat geniet je ervan, dat spat van de foto's af.
    Maak er een mooie tijd van, dat verdienen jullie!

    Enjoy!!

    BeantwoordenVerwijderen