maandag 12 januari 2015

Inpakken en wegwezen en de vlucht naar huis

Zondagochtend had ik geen wekker gezet, omdat ik tot nu toe iedere ochtend toch rond 7 uur wakker was.  Maar ik ben toch een paar keer wakker geweest en had onrustig geslapen omdat ik me niet wilde verslapen. Om 8 uur stond ik op, de meeste spullen waren al ingepakt alleen de handtrolleys met de laatste dingen moesten nog gepakt worden.
Het miezerde zachtjes buiten. We namen afscheid van het huis en liepen alle kamers nog een keer door. Daarna reden we voor de laatste keer door de poort van Watersong naar buiten.

Omdat we geen beleg meer hadden voor het ontbijt gingen we uit ontbijten.
We gingen ontbijten bij Egg City in Haines City waar we 4 weken geleden onze vakantie begonnen waren. Er waren veel mensen die uit ontbijten gingen op zondag en we moesten een kwartier wachten op een tafeltje.
Ik bestelde een omelet ham en kaas en Tom nam gebakken eieren met bacon, sunny side up. We kregen er toast en gebakken aardappels bij. Ik had beter om een halve omelet kunnen vragen want het was veel te veel voor mij. We hebben onze ogen uitgekeken naar het publiek wat hier kwam eten, volgens mij waren wij de enige toeristen. Sommige mensen hadden zulke oubollige kleding aan, het leek wel of we in de sixties beland waren. Heel toepasselijk als je gaat eten in een diner!
 Hier nog even foto's van de grappige teksten op de deuren bij de restrooms.

Daarna reden we naar de Walmart aan de overkant van de weg om nog even bij snoep en snacks te kijken. Het regende nog steeds zachtjes maar het begon langzaam op te klaren.
Hierna gingen we naar de Florida Mall waar we langs de winkels slenterden en bij Starbucks op de bovenverdieping een espresso gingen drinken.
Tom moest natuurlijk bij juweliers naar horloges kijken, ik ga dan heerlijk op een bankje of stoeltjes zitten mensen kijken.

We verbazen ons altijd over al die mensen in een food court, hier was het ook weer zo’n gekkenhuis. Er staan borden dat er een nieuwe food court gebouwd gaat worden en als je de tekeningen ziet hoe het moet worden ziet het er wel mooi uit. Er komt ook een Dick’s sporting goods en Crayola play center. We hadden de auto geparkeerd bij het Florida hotel en toen we buiten kwamen scheen de zon volop en was het erg warm.

We tankten de auto vol en reden naar het vliegveld. Onze vlucht zou om 20 uur vertrekken en we waren er rond 16.40 uur. We leverden de huurauto in bij National. De afrekening van de huurauto vindt achteraf plaats. Dat is nu wel jammer want toen ik de auto boekte in juni was de koers veel gunstiger.
We liepen naar de incheck balies van Virgin waar het al best druk was. Tom ging vragen of er misschien premium economy plaatsen beschikbaar waren en de dame ging het navragen. Helaas waren alle premium plaatsen bezet en omdat het zo druk was bij de balies mochten we bij upper class inchecken. Daar nam een andere dame onze paspoorten weer mee naar de economy kant en zei dat ze zo terug zou komen. Wij werden al een beetje blij, zouden we overgeboekt worden naar upper class?

Maar ze kwam met heel ander nieuws, ons toestel de VS016 had problemen en zou pas laat arriveren. Ze hadden nog geen idee wanneer het vliegtuig zou vertrekken vanaf Orlando, zodat er grote kans was dat we onze connecting vlucht niet zouden halen. Ze kon ons overboeken op de vlucht VS028 van 18 uur vanavond op stoelen met extra beenruimte maar helaas niet bovenin het toestel en niet naast maar achter elkaar. Ja, wat moet je dan?
We waren hier niet echt blij mee maar om nou extra lang op het vliegveld te hangen in onzekerheid, daar hadden we ook geen zin in. We hebben ooit wel eens 24 uur vertraging gehad bij Virgin en moesten toen de nacht in een hotel doorbrengen. We besloten dan toch maar de vroegere vlucht te nemen en checkten onze bagage in. We hadden een paraplu bij ons die we als handbagage mee wilden nemen maar dat werd gezien als wapen zeiden ze en mocht nu mee als ruimbagage. Ineens moesten we ons nog haasten ook om bij de terminal te komen want het boarden ging al snel beginnen. Van te voren hadden we gezegd dat we misschien wel bij Outback wat zouden kunnen eten voor we aan boord gingen maar daar was nu geen tijd voor. Er stonden ellenlange rijen voor security en we moesten nog flink doorlopen en daarna met het treintje mee. Ik was bekaf toen we bij de gate aankwamen.

We zaten op rij 39H en 40H , gelukkig wel aan het gangpad en de plaatsen waren inderdaad ruim. Wel jammer dat we onze stoelen bovenin het vliegtuig nu kwijt waren, je zit daar zo'n stuk rustiger. Het toestel vertrok om 18.30 uur en de vlucht ging supersnel.

Om 7 uur 's morgens lokale tijd landden we op Gatwick, dus de vlucht had 7 uur en een kwartier geduurd. Tom had diverse films gekeken en ik had gelezen en geprobeerd wat te slapen. Uiteindelijk had ik ruim 3 uur geslapen. De keuze van het eten was beef or chicken maar was niet speciaal, meestal sla ik het eten dan ook over. Het passievruchten toetje was wel lekker en ik kreeg er warme chocolademelk bij.  Om half 6 werd het ontbijt al uitgedeeld maar ik had geen zin in yoghurt en een blueberry muffin.
Eenmaal van boord moesten we hele lange gangen doorlopen en gelukkig hadden we geen haast.  We volgden de borden voor connecting flights en moesten met een bus van de South naar North terminal. De bus zou om het kwartier langs moeten komen maar we hebben er ruim 5 kwartier gezeten voor hij er eindelijk was. Er was een ander echtpaar dat ook op dezelfde vlucht overgeboekt was en we raakten hiermee aan de praat. De vrouw was Amerikaanse en de man Nederlander en ze wonen in Clermont. Zij gingen nu 3 maanden naar Nederland om de kinderen te bezoeken. Hierdoor ging de tijd toch een beetje sneller maar als je een volgende vlucht had moeten halen had je toch wel zenuwachtig geworden.

Hier moesten we weer langs de security, schoenen uit, riemen af, laptop uit de tas, flesjes water snel leegdrinken en kwamen aan in de hal bij departures.
We gingen een croissant eten bij een soort Turks cafeetje en keken even rond in de duty free shops.

Ik zag op internet dat de vlucht van 20 uur nu vertrekken was om 23 uur en pas om 11 uur zou aankomen op Gatwick. Dan hadden we inderdaad onze connecting flight van 11.40 uur niet gehaald en zouden we pas veel later met British Airways naar Amsterdam kunnen vliegen.

Departing

22:40Sun 11 JanDeparted
09:00
11:23Mon 12 JanArrived

Terwijl we wachtten op onze vlucht typte ik alvast een gedeelte van het reisverslag en het toestel vertrok mooi op tijd. We hadden eerst plaatsen gekregen op rij 14 A aan het raam en 14 F aan de andere kant aan het raam maar er was een vrouw die wel van plaats wilde ruilen dus zaten we nu wel naast elkaar.

Het was vies weer in Londen en ik vond het behoorlijk koud. We waren heel moe en hadden nog even geslapen tijdens de vlucht. We vlogen echt over de stad Amsterdam en ik zag Nemo en later het ING gebouw langs de rijksweg. Het toestel ging heel erg tekeer door de enorme wind.  Om 14 uur lokale tijd landden we al op Schiphol.
Weer moesten we hele lange gangen doorlopen want we stonden ver weg met het toestel. De koffers en ook de paraplu kwamen al snel op de band voorbij en toen zag ik Nathalie en mijn broer Wilco direct staan. We hebben een hele poos staan kletsen en ik kocht nog een broodje kaas voor onderweg. Nathalie reed terug naar huis want Tom was heel erg moe en stortte al snel in slaap. Wat was de auto weer klein en wat was autorijden wennen op de Nederlandse wegen.
Het was ook erg grijs en koud buiten, dat is wel weer even wat anders dan Florida..
Sebastian had avonddienst en die konden we pas later weer knuffelen, het is wel weer fijn om thuis te zijn. Geloof het of niet maar ik ben deze vakantie 3,5 kg afgevallen. Ik denk dat dit komt doordat ik allerlei lekkere baksels en toetjes van Nathalie heb moeten missen. Gelukkig werden er vanavond heerlijke chocolade koekjes gebakken.
We kunnen terug kijken op een hele mooie vakantie en ik vond het fijn dat er zoveel mensen meegelezen hebben, bedankt daarvoor. Hopelijk is het voor jullie een bron van inspiratie en vermaak geweest. Graag tot een volgende keer.

1. Bedankt voor het heerlijke blog, elke ochtend wel een vast ritueel..
    Dat ga ik missen!!

Voor nu welkom thuis, en sterkte met de jetlag!!
    Graag tot een volgende keer!!

2. Genoten van je blog Anita, zoals altijd! Prachtige dagen en eten voorbij zien komen en staat hierdoor kerst vieren in Orlando boven aan mijn bucket list!
    Hopelijk tot een volgende keer en anders....we keep in touch op FB!
    Gr Esther

3. Wat ben je snel met je blog! Wederom bedankt dat we met jullie mee mochten genieten en ik hoop dat er snel weer een blog bijgehouden mag worden! Succes met de kou en de jetlag en tot kijk!!

4. Welkom thuis. Geniet weer van je omgeving en je kinderen. Tot snel op fb

5. Dat heb je snel gedaan, maar de wachttijd in Londen even goed benut ;-) En wat goed dat jullie een vroegere vlucht konden nemen, ook al moest je nu haasten om hem te halen. Home sweet home. Welkom thuis en bedankt voor de blog, heb er van genoten! Was heerlijk om mee te lezen tijdens jullie prachtige vakantie.

6. Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Het was een feestje om mee te mogen met jullie. Elke ochtend vaste prik lezen wat jullie belevenissen waren.
    Groetjes Suus

7. Bedankt voor je mooie blog ( veel leuke tips opgedaan ) en wat ben je snel met de update, daar kan ik een voorbeeld aan nemen !

Groetjes en we hopen je weer snel eens te ontmoeten,
    Pieter & Petra

8. Bedankt dat we lekker meem mochtenmgenieten met al het leuks en lekkers. En wat moet je anders dan met dit weer een blog schrijven. Succes met weer wennen aan de werkelijkheid

9. Weer thuis na een vlucht met wat kleine hindernissen, maar dat hoort er soms bij.

Gr. Ronald

10. He wat een rare terugreis, maar gelukkig niet de overstap gemist zodat je redelijk op tijd in Nederland aan kwam.
    Ik heb genoten van je super leuke blog dat je met zoveel zorg maakt, de mooie foto's de leuke beschrijving van de belevenissen, het was fijn om mee te lezen. Onze ontmoeting was ook erg gezellig. Sterkte met de jetlag en de komende week.
    xxx

11. Welkom thuis en ik had de kou voorspelt. Ach het went wel gauw. Wat een fijn blog hebben jullie weer en mijn complimenten dat je het zo goed bij kon houden. Bedankt want zo kon ik lekker genieten. En bedankt voor enkele restaurant tips.

12. Home sweet home!!! Na zo een lange terugreis ben je blij thuis te zijn. Wen alvast maar aan de temperaturen 😉Jullie kunnen starten met het plannen van een volgende vakantie. Als het zover is lezen we het graag in jullie reisblog. Groetjes.

13. Bedankt dat we mochten mee genieten! Groetjes van een stille genieter!

14. Fijn dat jullie veilig thuis zijn. Jammer dat het blog nu stopt. Zo leuk om elke morgen te lezen. Waren we toch ook een beetje in Orlando :-) Hoop snel weer jullie volgende vakantieplannen te lezen.

15. Gek dat een terugreis zo anders kan lopen. Wel fijn dat jullie op een eerdere vlucht mee mochten en jullie daardoor de overstap konden halen. En nu weer terug in koud en nat Nederland. Wat zullen jullie de blauwe luchten en het warme zonnetje missen. Maar wel weer heel gezellig terug bij de kids. Laat Nathalie je maar weer snel verwennen met haar lekkere baksels. Nogmaals dank voor je fijne verhalen. Ik hoop snel te lezen dat er weer nieuwe plannen gemaakt zijn.

16. Welkom thuis! Achteraf maar goed dat jullie de eerdere vlucht hebben genomen, wel jammer dat je dan niet je fijne plekje boven in het vliegtuig hebt.
    Wel wennen hier hè, echt Nederlands weertje. Is even wat anders dan Florida.
    Succes met de jetlag en bedankt voor het meelezen, elke ochtend weer een feestje. Ga het missen :(.

17. Welkom in het regenachtige Nederland. Super om mee te lezen. Veel ideeen op gedaan voor onze Orlando kerstreis 2015. Thanks. Groetjes Edith Goedhart.

18. Wat ben je snel met je laatste blog! Goed zo......ik ga je verhalen missen 's morgen dat is toch een vast ritueel :). Jullie hebben een heerlijk tijd gehad en je laatste quote vat het mooi samen. Ik hoop snel te lezen dat jullie weer mooie plannen hebben en tot dan houden we contact via FB.....Ik wens jou en je mooie gezin alle goeds de komende tijd!!

19. Wat een leuk verslag, ik heb er van genoten! Sterkte me de jetlag! en wie weet tot ziens!
    Sylvia

20. Wat ben je al weer vlot met je afsluitende blog. Idd maar goed dat jullie die vroegere vlucht gepakt hebben. Kan me voorstellen dat je het zonnetje alweer mist.
    Sterkte met de jetlag en tot blogs!

21. Bedankt voor het mogen meegenieten van jullie mooie vakantie. Zeker ga ik dit missen, maar hoop dat je snel weer nieuwe plannen kunt maken. Het is ook fijn om weer compleet te zijn als gezin, geniet daar nu maar lekker van. Weer een mooie spreuk op het laatst!
    Liefs van Aggie

22. Hoe handig zou een tijdmachine zijn...ben je zo van A naar B :), blijft toch altijd weer een heel gedoe dat vliegen helaas!!
    Wat hebben jullie het heerlijk gehad en dan is weer naar huis gaan altijd vervelend, maar goed, ik neem aan dat jullie ondertussen weer met open armen ontvangen zijn en dat het gezin weer herenigd is!
    Bedankt voor je blog, was zalig om te lezen Hahaha

23. Wij hebben ook weer genoten van jullie blog en ook veel tips opgedaan die wij zeker gaan ook gaan volgen straks in september.
    Was wel ff een gedoe met de terugvlucht maar gelukkig weer veilig thuis bij de kids.
    Nu weer back to the basics ;-) Succes met de jetlag!
    Groetjes,
    Yvonne en Rob

24. Jammer dat het er alweer opzit de vacantie.
    Ook voor ons zo leuk om elke dag jullie leuke blog te lezen.
    Jullie hebben weer heerlijk genoten wat is er leuker om zo met de fam kerst te vieren!!!
    Wij wensen je veel gezondheid en hopenlijk dat jullie weer snel iets nieuws kunnen plannen.
    Groetjes de moolenschotjes

25. Was weer erg leuk om jullie te volgen! Heb ook weer wat ideetjes opgedaan bv de airboattour vanuit kissimmee. Hoop dat je gezondheid het toelaat nog vaker naar Florida terug te keren!

26. Jammer dat het er weer op zit. Voor jullie maar ook voor ons. Ik heb weer aantekeningen gemaakt voor mijn volgende vakantie. Ik hoop dat jullie ook in de toekomst nog kunnen genieten van ons geliefde Florida.

27. En voor je het weet is de vakantie weer voorbij en ben je weer in het koude Nederland!! maar jullie hebben een geweldige vakantie achter de rug en ik vond het super om weer mee te lezen!! Bedankt!! groetjes Anita

28. Dank je wel voor deze blog. wij gaan zoals het er uit ziet 18 december 2015 woor 2,5 week naar florida. eerste naar maimi een cruise doen en dan nog ruim een week orlando.
    we zitten eerste kerstdag nog op de boot za 26 dec gaan we richting orlando.
    dus ik heb veel aan je blog met lekkere tentjes en malls.
    Heb ook nog wel een aantal vragen. zou ik je die misschien kunnen mailen.
    voor ons is het voor het eerst dat we naar usa gaan.
    En we hebben een zoon met een gebruiksaanwijzing (zoasl je dat soms zegt)